» Se slideshow... |
|
Johannes Wørts
| | Audition er en film, der vil arbejde med sit publikum, og det kræver en indsats at holde handlingens langsommelige tempo ud. Som ren underholdning fungerer den ikke, om end den alligevel i mine øjne formår at være blandt de absolut bedste japanske film fra halvfemserne. | | Rune J. Keller
| | En interessant film, der i sidste ende blive offer for netop dét, der er interessant ved den. Hvis man kan lade sig oprive af filmens slutning efterlader den givet et stort indtryk, men personligt kunne jeg kun trække ligegyldigt på skuldrene af, hvad jeg overordnet set betragter som én stor ligegyldighed. | | Lars Ahn Pedersen
| | Den mest ubehagelige film jeg med (mis)fornøjelse nogensinde har set. Men Audition er også Takashi Miike i sit mere afdæmpede hjørne - til at begynde med i hvert fald. Senere viser han og den kvindelige hovedperson dog deres sande farver. Men netop den tilbageholdende tone gør, at Audition for mig at se er en mere effektiv film end for eksempel Ichi The Killer. | | Anders Pugé
| | Under den slæbende, harmløse overflade lurer en surreel galskab, bestående af frastødende - og samtidig indtrængende - skræmmevirkemidler. Man både væmmes og fascineres af denne kontrast, omend den ujævne stil og tone slutteligt føles en smule påklistret. Auditions atmosfære trænger ind under huden på én, som et delvist vellykket gåsehudseksperiment. |
|
|
|