» Se slideshow... |
|
Anders Pugé
| | I den første time er filmen en nervepirrende forretningskappestrid, en romantisk kidnapningsthriller og en uinspirerende kupfilm. Slutteligt er den et uforudsigeligt psykologisk spil. Det solide skuespil hæver sig over det lidt forslidte indhold, hvor især kupdelen irriterer med en fantasiløs udvikling. Havde man bare holdt sig til den stilfulde begyndelse tilsvarende slutforløbet. | | Rune J. Keller
| | Når Game fungerer i større perioder, så skyldes det primært at man fatter sympati for de to hovedpersoner, som går godt i spænd sammen. Filmen snubler dog noget over sig selv, ved at forsøge for mange ting på én gang. Især er stilskiftet i kupdelen meget markant, og får dette element til at føles påklistret. Men også de mere eller mindre overraskende twists mod slutningen undergraver personernes troværdighed i flere henseender, og får filmen til at fremstå væsentligt mindre smart, end den forsøger at være. En mere rutineret instruktør ville formentligt bedre have formået at holde en lige linie, og bedre indarbejde de detaljer, der får denne slags film til at fremstå naturlige. Game er i retrospekt meget tænkt, men for det meste alligevel tilpas underholdende undervejs. |
|
|
|