1,85:1 Anamorphic Widescreen

lyd

Koreansk DD5.1, Koreansk DD2.0, Koreansk DTS5.1

undertekster

Engelsk, koreansk

features

Disk 1: Commentary (Director, Producer and Editor) Disk 2: Making Of, Interviews (Cast & Crew), Sound Mixing, Production Materials (1972, Vietnam), Special Costume Gallery, R-Point Mystery Images, Theatrical Trailer, TV Spot

website

Den anmeldte version, Limited Special Edition, kommer i en kompakt, seks siders udfoldelig dvd-digipack. Der medfølger et sammenfoldet kort (A3), som giver et praktisk overblik over Vietnams vestlige område ved Romeo Point. Nogle af filmens lokaliteter er angivet med sceneudsnit på kortet. Dernæst er vedlagt syv produktionsbilleder i flot opløsning, et produktionshæfte på koreansk og sidst de to dvd’er – den ene med filmen, den anden med supplement. Begge skjules diskret bag hver et stykke opløfteligt, transparent rødt papir, hvorpå der står Mission 1 og Mission 2. Cinema Service understreger endnu en gang, at de er udgivere i verdensklasse, hvad angår luksuriøse dvd-indpakninger. Det er velspækkede udgivelser som denne, der er et solidt måltid for samlere.

Billedoverførslens rå og beskidte udseende passer fint til filmens tone. Det er svært at bedømme billedets tekniske kvalitet, fordi R-Point er filmet med et uforsødent filter, der giver billedet et lidt smudset og råt udtryk. Men der optræder ingen nævneværdige gryn eller andre deciderede billedirritationer. DD5.1-lydens kanaler bruges fuldt ud, også forventeligt med filmens krigsrelaterede gysertema, hvor lydskabende stemning er i højsædet.

De engelske undertekster i filmen er ikke uden fejl. Man kan tage sig selv i at spole tilbage, for at genlæse en klodset sætning. Kommentarsporet på første dvd er, asiatiske udgivelser tro, utekstet. Ligeledes er disk 2, omend den for nysgerrige nok skal være en udforskning værd.

Brugerfladen navigeres fortrinsvis på koreansk. Menuen står per standard på animeret navigering fra punkt til punkt via en natkikkert-effekt. I en oversigt kan man derimod springe direkte til det materiale, man vil se.

En halv times Making Of giver et kort indblik i skuespillernes militærtræning inden filmoptagelserne. Fornemmelsen for den stemning, der optræder på settet hos filmholdet, er dog noget anonym. Derudover optræder interviews med skuespillere og filmfolk, bag om effekterne og den virkelige historie bag R-Point i Vietnam. En trailer antyder nogle scener, som ikke kom med i filmen. Det eneste vist med engelsk skrift er TV-Spot.

Ekstramaterialet føles en kende ucharmerende i forhold til indpakning. Slettede scener og fraklip savnes.

R-Point

R-Point