Eiga

start 0-9 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z alle

ab-normal beauty***---
To spændende halvdele, der fungerer hver for sig, men som ikke kædes sammen til en helstøbt film, og dermed delvist ødelægger hinanden. Med mere konsekvens og sammenhæng kunne konceptet sagtens have rejst filmen til mere end b... -Rune Ab-normal Beauty (Hongkong, 2004)
ab-normal beauty***---
Oxide Pang skal prises herfra, for at eksperimentere modigt med en forslidt genre. Desværre et rodet udfald trods rigtig flot filmning. Den første halvdel er næsten for tung og uskyldig. Jeg savner en snus-tyk gyseratmosfære ... -Anders Ab-normal Beauty (Hongkong, 2004)
ab-normal beauty***---
Lige som The Eye er Ab-normal Beauty en film i to halvdele, hvor den første er den tematisk set mest interessante, mens den anden er rendyrket ubehag. Problemet er, at de ikke fungerer som et samlet hele, men Oxide Pang får ... -Lars Ab-normal Beauty (Hongkong, 2004)
akira*****-
Alderen - eller det faktum, at vi ikke længere står truende nær en atomkrig - har ikke for alvor svækket Akiras virkning. Hele filmens sidste del er i sin kolde destruktion så skræmmende, at man kun alt for tydeligt husker 80'... -Rune Akira (Japan, 1988)
akira******
Kompleks og fascinerende fremtidsvision. Selv med seksten år på bagen hører Akira stadig til blandt de absolut mest fremtrædende og indtryksrige anime-værker, og er et must for personer med interesse i japansk animation i særd... -Martin Akira (Japan, 1988)
appleseed**----
Jævn science-fiction der kun i glimt besidder mangaens dybde og samtidig præsenteres i en halvtam 80'er-indpakning med åbenlyst mangelfuldt budget. -Rune Appleseed (Japan, 1988)
appleseed**----
På trods af lavbudgetsanimation indeholder den mere charme end nyindspilningen, Appleseed (2004). Handlingen er medrivende og alt andet end kedelig, men den prøver at fortælle mere, end de 68 minutter kan bære. Filmen virker ... -Anders Appleseed (Japan, 1988)
appleseed***---
En teknisk hæsblæsende iscenesættelse med en bedre klarlagt baggrundshistorie end forgængeren. Selvom det er kunstigt ucharmerende, at figurerne træder ud af billedet på en modellervoksagtig måde, gemmer der sig bag deres øjne... -Anders Appleseed (Japan, 2004)
appleseed***---
Tegneseriens omfattende og ofte overvældende kompleksitet er forvandlet til en simpel rammehistorie for en i store perioder velfungerende actionfilm. Den kompromisløse 3d-teknik har resulteret i flotte actionsekvenser, men hal... -Rune Appleseed (Japan, 2004)
appleseed***---
Ligesom sine figurer udtrykker Appleseed sig bedst i de scener, hvor det helt store arsenal skal tages i brug. De første 20 minutter af filmen har man nok i at beundre de flotte billeder og den hæsblæsende action. Derefter re... -Lars Appleseed (Japan, 2004)
arahan****--
I samme ånd som genresøsteren Volcano High (2001) med lige dele højkomik og friske, slagkraftigt koreograferede actionscener. Variationen og tempoet er højt, omend handlingen er en kende klichefyldt. Giver blandingselementet ... -Anders Arahan (Sydkorea, 2003)
arahan****--
Arahan er, som en stor del af de koreanske film, utrolig velproduceret og flot a la Volcano High (2001). Flotte CGI-effekter blandes med en meget traditionel kampkunsthistorie. Man er godt underholdt i de næsten to timer, so... -Helene Arahan (Sydkorea, 2003)
arahan****--
Mød Asiens svar på inspektør Clouseau, der trænes op til at kæmpe mod onde kræfter med overnaturlig kampkunst. Filmen er flot produceret, og kan sammenlignes med Stephen Chow-komedien Shaolin Soccer (2001), bare med kampkuns... -Per Arahan (Sydkorea, 2003)
arahan****--
Særdeles underholdende miks af flotte kampsekvenser - jeg glæder mig stort over at der også er sværd, og ikke bare næver og spark - med velpassende humoristiske sidestik. Det er hele vejen igennem flot lavet og sammen med de t... -Rune Arahan (Sydkorea, 2003)
audition**----
En interessant film, der i sidste ende blive offer for netop dét, der er interessant ved den. Hvis man kan lade sig oprive af filmens slutning efterlader den givet et stort indtryk, men personligt kunne jeg kun trække ligegyld... -Rune Audition (Japan, 1999)
audition****--
Den mest ubehagelige film jeg med (mis)fornøjelse nogensinde har set. Men Audition er også Takashi Miike i sit mere afdæmpede hjørne - til at begynde med i hvert fald. Senere viser han og den kvindelige hovedperson dog deres ... -Lars Audition (Japan, 1999)
audition***---
Under den slæbende, harmløse overflade lurer en surreel galskab, bestående af frastødende - og samtidig indtrængende - skræmmevirkemidler. Man både væmmes og fascineres af denne kontrast, omend den ujævne stil og tone slutteli... -Anders Audition (Japan, 1999)
audition****--
Audition er en film, der vil arbejde med sit publikum, og det kræver en indsats at holde handlingens langsommelige tempo ud. Som ren underholdning fungerer den ikke, om end den alligevel i mine øjne formår at være blandt de ab... -Johannes Audition (Japan, 1999)
avalon****--
Mamoru Oshiis bedste anime-film er bedre end dette forsøg med realfilm, men alene temaet, billed- og lydsiden gør Avalon til en film, jeg ikke kan andet end anbefale. Også selvom et normalt mainstream-publikum formentligt vil... -Rune Avalon (Japan / Polen, 2001)
azumi*****-
Hvis man kan lide samuraier, vilde sværdkampe og masser af blod, så er Azumi lige den rigtige film. Her er action for alle pengene. -Helene Azumi (Japan, 2003)
azumi****--
Ryuhei Kitamura har fået Azumi til at emme af den saft og kraft, man savnede i Sky High (2003). Den langer følelseshårdt ud efter én som en Battle Royale (2000) med samuraier, og bliver derefter en opvisning i, hvordan man ... -Anders Azumi (Japan, 2003)
azumi****--
Det er herligt at se Azumi styrte mod en hel hær, for derefter at snitte dem sønder og sammen, så omgivelserne males røde af blod. På de tidspunkter fungerer filmen særdeles godt, og det er svært ikke at blive revet med. Hvad... -Rune Azumi (Japan, 2003)
azumi****--
Tæskeunderholdende samuraifilm, som imponerer med flotte kampscener og fantasifuldt kamera-arbejde. En sympatisk heltinde og farverige skurke er med til at løfte hele affæren - især den barnagtigt, psykopatiske Bijomaru er ube... -Lars Azumi (Japan, 2003)