Eiga

start 0-9 a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z alle

oldboy*****-
Med sin dystre mareridtsstemning, skæve drømmelogik og blodige voldsscener er det bestemt ikke en film for alle, men hvis man er villig til at lade sig opsluge af universet, venter der én en voldsom og sanseberusende oplevelse. -Helene Oldboy (Sydkorea, 2003)
oldboy*****-
En visuelt provokerende og overrumplende syret filmoplevelse på den fascinerende måde. Den hypnotiske stemning medfører en indlevelse, der holder én i sit jerngreb hele vejen igennem. Park Chan-wook gentager hævngerrighedstem... -Anders Oldboy (Sydkorea, 2003)
oldboy****--
Lidt for lang tematisk efterfølger til Sympathy For Mr. Vengeance, som dog aldrig bliver tilnærmelsesvis så intens eller anstrengende. Grundhistorien er mere interessant og figurerne dermed mere vedkommende. Billed- og lydsi... -Rune Oldboy (Sydkorea, 2003)
oldboy*****-
Oldboy er lige dele mareridt, grusom leg og ond vittighed. Park Chan-wook tager os med til helvede og tilbage igen, for så at vende om og give os endnu en tur til helvede. Det er vildt, det er voldsomt, det er foruroligende, ... -Lars Oldboy (Sydkorea, 2003)
one nite in mongkok****--
Et fordrejet krimidrama i "Romeo og Julie"-ånden, som lægger hårdt ud med en overbevisende, intens bandekrig. Et veludført skuespil og en spændt atmosfære ved politiets jagt på en fortvivlet lejemorder i Mongkoks pa... -Anders One Nite In Mongkok (Hongkong, 2004)
one nite in mongkok****--
Det er ikke originalitet, men derimod skuespillerne og instruktøren, som også har skrevet manuskriptet, der får det hele til at gå op i en højere enhed. Overraskelserne ligger i de små detaljer og det gode skuespil. Man føler ... -Per One Nite In Mongkok (Hongkong, 2004)
ong-bak*****-
Filmen er blandt de sidste ti års bedste genrefilm og den perfekte modgift til oppustede produkter som Bulletproof Monk (2003) der mangler sjæl og nerve. Ong-bak har begge dele. -Per Ong-Bak (Thailand, 2003)
ong-bak****--
En opvisning i hvorledes rå og mesterlig kampsport kan være, når en overbevisende Phanom Yeerum udfolder sig i diciplinens kunst. Skuespillet har derimod den omvendte effekt, hvor Phanom er mindre troværdig og for uskyldsagti... -Anders Ong-Bak (Thailand, 2003)
ong-bak**----
Til tider imponerer filmen i flot koreograferede actionsekvenser, men for hovedparten er den ligegyldig. Både historien og figurerne er én stor undskyldning for hårdtslående, men ultimativt kedsommelige slåskampe. Der skal mer... -Rune Ong-Bak (Thailand, 2003)